MFT Wobble Card and Tutorial

Vandaag weer een nieuwe uitdaging op het Bij Oma Dee BlogCornelie heeft Sandra en mij uitgedaagd om een Wiebel Kaart te maken. Paniek! Want wat is een Wiebel Kaart? Na wat gegoochel  gegoogle ging het lampje bij mij branden. Dus hierbij mijn allereerste wiebelkaart! Het ging niet zonder slag of stoot. Na geemmer met gebaksbordjes en een oude cirkelsnijder om een mooi rondje te snijden was mijn humeur tot het nulpunt gedaald, mijn inspiratie ook $%*%$$@ LOL Toen dacht ik dan maar een iets kleiner formaat, gewoon, met mijn Die-namics! Dus Circle STAX 1 en 2 gecombineerd en ja hoor gelukt!Hieronder een kleine tutorial hoe ik 'm gemaakt heb, enjoy!

Snijd met Circle STAX 1 het grootste rondje uit wit Cardstock,  snijd met het grootste rondje van Circle STAX 2 , het kleinere rondje uit designpapier. Dat zijn een heleboel rondjes in één zin maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel ;-)
 Ril het witte rondje in het midden, en vouw dubbel
Snijd het rondje van designpapier door het midden. Eén stukje gebruik je voor de voorkant de andere helft kun je in de binnenkant plakken
Pak de Die-namics die je wilt gebruiken om je Wiggle kaart op te vrolijken. In dit geval Circle STAX 1 ,2, Star STAX, Open Scallop Doily Duo (je gebruikt de grootste) en de fishtail van First Place Award Ribbon
 Stans alles uit en leg alles klaar.
 De fishtail is te kort dus die heb ik door het midden gesneden, je plakt deze achter je tekst dus dat werk je weg en zie je niet meer.
Stempel de tekst van de Baby Onesie met MFT Premium Dye Ink Steel Blue op het uitgestanste kleinste rondje.
Plak alles nu op elkaar, de rondjes met tekst daar plak je foamblokjes achter, ik gebruik hiervoor Jody's Sticky Stuff White Boosters. Het sterretje met knoopje plak je ook op de gewenste plek.
En als laatste heb ik nog wat witte Enamel Accents op gedaan, klaar!
En als allerallerlaatste nog maar eentje omdat het zo'n leuk model is! Ik heb hier dezelfde Die-namics gebruikt als voor de Baby Wobble kaart alleen de ster is vervangen door een Hearts A Plenty Die-namics
Kijk op het Bij Oma Dee blog voor nog meer wiebelkaart inspiratie van Cornelie en Sandra. 
Fijne dag!
Inge

12 opmerkingen

  1. Uitgelezen modelletje voor babykaartjes!! Mooie wiebels heb je gemaakt, en dat wiebellesje erbij is ook top!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal leuk ! en mooi !
    Ik hou wel van die wiebel-de-wiebel kaartjes:)
    Groetjes Aletta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat handig dat je er gelijk een wiebel-tutorial bij hebt gezet! Vind jouw wiebelaars ook helemaal leuk (ben net bij Cornelie en Sandra geweest). Grappig dat het eigenlijk twee dezelfde kaartjes zijn. Ik had dat in eerste instantie helemaal niet in de gaten. Zo zie je maar hoeveel papier kan doen.
    Fijne dag, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuuuuk! Ik vind wiebelkaarten heel leuk, maar ik heb er zelf nog nooit een gemaakt. Dat wordt toch wel eens tijd. Ik vind allebei je kaarten super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige kaarten Inge.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahah het was even stressen maar dan heb je wel wat he ;) twee superleuke wiebeltjes en duidelijk lesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige wiebelkaarten zijn het geworden!

    Vr. gr. Welmoed

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supermooi Inge! Bedankt voor de inspiratie!

    Groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal leuk! Wiebelkaarten lenen zich uitstekend voor babykaarjes. En direct een hele uitleg erbij, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig vind ik ze beide!

    Hihi, een poosje geleden heb ik Gerdine uitgedaagd in het maken van een wiebelkaart. Binnenkort dus ook op onze blogs te zien (-; Toevallig, he?!

    Ik hoorde net, dat we elkaar volgende week zien, wat ontzettend leuk!!!
    Tot dan of eerder tot blogs,
    Groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Inge, deze vind ik zoooo leuk. Zo krijg je een heel andere kijk op babykaartjes. Geweldige kleurencombi en mooie lay-out. Thanks voor de duidelijke uitleg, helemaal top. Groetjes Yolanda B)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Twee hele mooie wiebelkaartjes, erg leuk!
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen

Back to Top